maandag 3 maart 2014

Brugge en muur geverft

Afgelopen weekend ben ik met mijn mannetje in Brugge geweest.
Ik had dit weekendje weg geboekt voor zijn verjaardag (vandaag!) omdat hij niet wist wat hij voor een kadootje moest vragen. Nou, ik vond dat natuurlijk niet verkeerd!

Vrijdagavond in de drukke avondspits (die 's middags al op gang komt) door de regen dus over de snelweg naar Brugge. Dat was minder leuk. Maar het vooruitzicht om een weekend door een mooie stad te mogen wandelen waarin niets moet, dát was wel heel aantrekkelijk.
In Brugge aangekomen hebben we in ons hotel ingecheckt en daarna zijn we een hapje gaan eten in een klein restaurantje op de Markt. Na het eten hebben we nog een rondje over de Markt gelopen waar alle oude gebouwen prachtig verlicht waren. Daarna nog een wijntje in ons hotel en daarna heerlijk slapen.


De volgende ochtend zijn we eerst naar de woonwinkel "Vie de Vue" KLIK gegaan waarvan ik van Kathy van de blog Housebythewaterhole (KLIK) een tip had gehad om daar eens te gaan kijken. Dankjewel Kathy. Het was een hele goede tip. Ik ben twee keer de hele winkel rondgewandeld terwijl mijn man lekker buiten een sigaartje stond te roken en met de eigenaresse een praatje maakte.
Nadat ik mijn keuze gemaakt had, twee mooie zilveren fotolijstjes(geen foto van) en een ijzeren kookboekstandaardje, heb ik ook nog even aan het gesprek deel genomen.
De eigenaresse Martine raadde ons een klein restaurantje aan, genaamd de Diligence, waar je heel lekker kon eten en dat gerund werd door een echtpaar: man in de keuken, vrouw in de bediening.
Vie de Vue
Vie de Vue
Vie de Vue


Nadat we afscheid genomen hadden van Martine zijn we meteen naar de Diligence gegaan om te bespreken. En dat was maar goed ook. Terwijl wij er 's avonds zaten zijn er nog vele mensen binnen geweest die niet meer konden komen eten.
Daarna hebben we de hele oude binnenstad rondgelopen. Wat een hoop prachtige oude gebouwen staan daar. Jammer dat het wat regenachtig was en redelijk koud anders had ik graag nog een rondvaart gemaakt in een klein open bootje.
We kwam ik mooie bloesem tegen, toch een bewijs dat de lente echt z'n intrede aan het doen is:
En nog een paar plaatjes van die prachtige historische panden:




We kwamen ook langs een muur met allemaal bierflesjes en bijbehorende glazen. Heeeel erg leuk gemaakt:

Het bijbehorende café heeft ook een facebook pagina: KLIK
De vele musea waaronder het frietmuseum en biermuseum hebben we aan ons voorbij laten gaan. Wel hebben we het chocolademuseum bezocht. Het was leuk opgezet en op het einde van de route kregen we nog een demonstratie hoe bonbons gemaakt worden. En natuurlijk mochten we daarna ook proeven. mmmmmmmmmmm.


's Avonds zijn we naar De Diligence KLIK geweest om daar te eten. Het restaurantje telde ongeveer 8 tafels en vol = vol. Het was er heel gemoedelijk en we hebben er heerlijk gegeten. Terwijl we aan het eten waren kwam Martine van de woonwinkel ook nog even binnen. Ze had ons zien zitten en kwam even vragen of het eten lekker was. Leuk he.
Zowel de woonwinkel als het restaurant kunnen we jullie zeker aanbevelen.

De volgende dag moesten we om 11.00u uit ons hotel zijn. We zijn daarop naar Knokke gereden waar we nog heerlijk over het strand hebben gewandeld. Daarna nog een heerlijk kopje koffie op een terrasje in de zon. Héérlijk.




En daarna weer naar huis. Onze hondjes opgehaald bij mijn schoonzus en daarna weer heerlijk genieten van ons eigen huisje. Want dat heb ik wel altijd. Ik ben heel graag weg maar vind het ook heerlijk als ik weer naar huis mag. Maar we hebben wel afgesproken dat we zeker nog een keer terug gaan naar Brugge. Maar dan als het terrasjesweer is!

En vandaag? Vandaag kwam ik thuis van mijn werk en toen had manlief al een hele hoek van de kamer geschilderd met de verf van Painting the Past (putty). Ik vind 't prachtig!
Inmiddels zijn alle meubels weer terug in deze (zit)hoek geplaatst en ook het nieuwe houtsnijwerk past prima bij de nieuwe kleur op de muur.
Zodra alles klaar is zal ik daar een nieuwe post over schrijven.

Fijne avond nog!

12 opmerkingen:

  1. Dat klinkt allemaal bijzonder ontspannen, Sanny. Wij waren een aantal jaren terug met de kerst in Brugge, wat was het er mooi - maar ook erg koud. We doken elke keer de kroeg in om ons zelf weer enigszins op temperatuur te krijgen.

    In Knokke ben ik nog nooit geweest, maar deze combi (Brugge - Knokke) klinkt als muziek in de oren.

    Ik ben erg benieuwd naar de muur, de kleur vind ik al lang erg mooi.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je man zijn verjaardag.....wat een leuk cadeau....
    En een leuke winkel en daarna nog heerlijk gegeten dan kan je dag niet meer stuk....
    Ook ik vind het altijd weer fijn om thuis te zijn.....
    Benieuwd hoe je muur is geworden ;-)
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als eerste gefeliciteerd met je man en wat is Brugge leuk he? Wij zijn twee jaar geleden een midweek met mijn ouders geweest echt mooi daar. Ik ben toevallig de hal aan het schilderen met painting THE past met de nieuwe kalkverf
    Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Sanny! Jij hebt een heerlijk weekend gehad! Leuk om
    Van de kenners tips te krijgen... Dat brengt je vaak op plaatsen waar je anders niet geweest zou zijn!

    Lieve groet!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is Brugge, ik was er afgelopen zomer en heb ook dingen bij Vie de Vue gekocht en ook foto's op mijn blog laten zien van de winkel, leuk om rond te snuffelen he? Een prachtige stad voor een weekend weg!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sanny, wat was jouw verhaal over Brugge leuk om lezen…..ik herken natuurlijk alles hé…wel als ik je interieur bekijk had ik wel verwacht dat ViedeVue iets voor jouw zou zijn…:-)
    en ja restaurantjes vraag je altijd beter ergens in een winkel, want al het commerciële gedoe op de
    Grote Markt…de leuke en mooie liggen goed verscholen….haha…..je hebt een prachtige boekenstaander meegebracht…niet zo'n alledaags model ….
    Leuk dat jullie genoten hebben,
    Fijne week nog
    Liefs Kathy
    ps ene….mochten jullie eens een weekendje Rijsel (Lille) plannen….heb ook nog
    leuke adresjes hoor ….haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig en wat een leuke winkel heb je bezocht!

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekker weekend heb je er van gemaakt! Fijn dat jullie zo genoten hebben.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi verslag en foto's van Brugge, het is zo'n mooie stad, onze oudste dochter heeft in Gent gestudeerd, af en toe maakten we dan een stedentripje in België. ik bewaar er goede herinneringen aan. Lekker om thuis te komen en je mannetje is al zo lief bezig voor je.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n genietweekend, misschien moet ik dat de huisbakker ook maar eens als cadeau geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nog van harte gefeliciteerd met je man en ohhh wat een heerlijk weekendje moeten jullie gehad hebben als ik die foto's bekijkt ... je boekenstandaard helemaal top zeg teminste niet zo hele grootte die de hele aanrecht in beslag neemt vind hem prachtig .... wens je een fijn weekend geniet van het mooie weer die komen gaat lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi sanny het is kalkverf een nieuwe lijn van PTP en mooi het dat ding in de hal het is echt mijn mooiste item wat ik verkoop. Het is een oud kozijn met ijzeren raam.
    Succes met schilderen!
    groetjes linda

    BeantwoordenVerwijderen