zondag 30 maart 2014

blauwe druifjes en katjes

Na mijn post van de vorige keer heb ik meteen mijn houten vaasjes gevuld met een tilantia en een waxinelichtje en wat blauwe druifjes. Staat best leuk eigenlijk... De rest van de blauwe druifjes kregen een plaatsje in een glazen waxinelichthouder met tilantia om de bolletjes heen op de schouw.







De lijst die je op de achtergrond ziet heb ik van mijn buurvrouw gekregen. Zij deed er niks mee en het ding lag buiten. Toen ik zei dat ik dat zonde vond vroeg ze of ik 'm dan wilde hebben. Nou, dat wilde ik natuurlijk wel.
De lijst is donkergrijs geschilderd. Ik ga de verf er nog wel (deels) vanaf schuren of met de staalborstel bewerken. Daarna kijken of ik 'm zo laat of er misschien spiegelglas in zet zodat het weer een volwaardige spiegel is. Al moet ik zeggen dat ik in blogland ook al vele lijsten zonder spiegel voorbij heb zien komen en dat staat óók leuk. Even laten bezinken dus.

Zaterdag heb ik een heerlijk rommeldagje gehad. Ik had last van een hormonale poets en opruim-bui.Zo af en toe heb ik daar last van. En aangezien die niet iedere maand voorbij komt moest ik daar maar eens gebruik van maken. Eerst op zolder wat opgeruimd. Toen de kast in de keuken opgeruimd en gesopt en daarna begon ik aan de kelderkast.
Alles wat op de grond stond heb ik in m'n handen gehad en afgesopt en ook de vloer is weer lekker fris.
De rest van de planken en wat daarop staat moest ik voor een andere keer bewaren. Ik kon bijna niet meer lopen. Had dus toch echt weer n's teveel gedaan. Maar een voldaan gevoel had ik er toch maar wel óók mooi aan overgehouden.
's Avonds zijn we met vrienden in een grill-restaurant wezen eten. Mijn man had dat van hen voor z'n verjaardag gekregen en ik mocht ook mee. Lief he ;) We hebben heerlijk zitten bakken, borrelen en kletsen.
Later op de avond kon ik bijna niet meer op de stoel blijven zitten van de pijn. Natuurlijk omdat ik overdag teveel gedaan had. Stom van me hoor, om niet met dat etentje rekening te hebben gehouden. Maar ja, eigen schuld ......
Zondag heb ik, tijdens onze wekelijkse wandeling,  katjes geplukt voor in huis. Ik heb ze in de grote grijze pot gezet die ik onlangs gekocht heb. Ziet er mooi uit.
Gelukkig hebben we het tijdens het wandelen droog gehouden. Net toen we thuis waren barste er een enorme bui los met hagel notabene. Daar kwamen we goed mee weg. Het zonnetje scheen onderweg nog af en toe maar de wind was erg koud.
Thuis gekomen heb ik een houten ornamentje, dat ik in december in de uitverkoop kocht, afgezaagd en daarna met de brander de verf eraf gebrand. Daarna nog met de staalborstel kaal  geborsteld. En zie hier het resultaat....Nog een idee waar ik het ga laten, maar daar vind ik nog wel een plekje voor.
Zo was het ornamentje eerst. Soortvan bloemenvaas.
(Excuses voor de donkere foto)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten