zondag 5 januari 2014

Nieuw jaar, vol goede moed....

Allereerst wil ik iedereen een heel mooi nieuwjaar toewensen.
Het afgelopen jaar ben ik met bloggen begonnen. Het begon heel rustig met het volgen van 1 blog, en al snel kwam ik via het ene op het andere mooie blog terecht.
En aangezien wonen en tuinieren altijd mijn hobby zijn geweest, ik kon de woon- en tuintijdschriften niet aanslepen, kan ik nu volop mijn hart ophalen.
Ik geniet iedere dag weer van al die mooie, lieve, ontroerende, inspirerende en sfeervolle blogs.
En op een gegeven moment durfde ik ook de stap te zetten om mijn foto's te tonen. Ik had ze tenslotte al enkele jaren ook op Picasa staan, dus deze stap was niet zo heel groot meer. Enkel was het hier wel de bedoeling er ook wat bij te vertellen. En dat probeer ik dan maar iedere keer he.
juli 2013
 
september 2013
 
Hier is het oude jaar rustig in het nieuwe jaar overgegaan. Met de kerstdagen hebben we het rustig aan gedaan. We hadden immers al een lang weekend met alle kinderen en kleinkinderen doorgebracht in Zeeland. Daar hebben we elkaar kadootjes gegeven en een heerlijke tijd met elkaar doorgebracht. Zie een van mijn vorige post.

Oud en Nieuw hebben wij met goede vrienden doorgebracht. Heerlijk allerlei lekkere hapjes gegeten en lekker een wijntje gedronken.

Op 1 januari hebben we 's middags met z'n allen de kerstversieringen weggehaald, de kerstboom weer naar zolder gebracht en het huis weer in rustigere sferen gebracht. Ook wel fijn hoor. Alles weer gewoon en lekker rommelen en leuke hoekjes maken....

Tussen Kerst en Oud en Nieuw heeft mijn man samen met een bevriende timmerman onze keuken gerenoveerd. Jaren geleden toen wij in dit huis kwamen wonen zat er een lelijk, wit klein keukentje in ons huis. Na een jaar hebben we de kastdeurtjes vervangen door eiken deurtjes met mooie greepjes en de ombouw van de kastjes hebben we zwart geschilderd.
Twee weken geleden hadden ze het oude blad van de bar er al vanaf gesloopt omdat deze door een eiken blad vervangen gaat worden. Helaas zit de levering een beetje tegen en zitten we hier nog steeds op te wachten. Het muurtje van de bar aan de kamerzijde is inmiddels wel door de stucadoor onder handen genomen. (zie een vorige post).

Nu was het tijd om ook het blad te vervangen en meteen de hoek door te leggen zodat er een L-keuken zou ontstaan. Hiervoor moest de hoge koelkast met de vaatwasser van plaats wisselen. Dat kostte een boel loodgieterswerk.
Daarna kon het blad gelegd worden met hierin een inbouw-kookplaat in plaats van het losse kooktoestel dat ik altijd op de diepvries had staan. Natuurlijk ook maar meteen een nieuwe kraan geplaatst.
Helaas zijn de keukenkastjes onder erg ondiep en was er geen plaats voor een 1 1/2 spoelbak.
De bestaande apparatuur hebben we hergebruikt. Misschien als deze versleten is, toch maar inbouw. Dat is toch een stuk mooier. Maar ja, een nieuwe keuken is geen optie in ons huurhuisje maar met minimale middelen hebben we nu toch een zee aan ruimte gewonnen. De keuken lijkt meteen veel groter.
Onder het aanrecht hebben we een plaatsje vrij gehouden voor alle afvalbakken die ik in huis heb staan. Per 1 januari is de gemeente hier begonnen om mensen ertoe aan te zetten hun afval beter te sorteren. Hiervoor zijn de prijzen van het restafval enorm de hoogte in gegaan en die van plastic en nu ook van tetra-pakken en metaal zijn gratis. Dan ook nog een bak voor gft, papier apart, glas apart. Maar ja, voor het milieu en onze portemonnee is het beter zo.
Omdat we het keukenblok niet konden afzagen en een hoekkastje plaatsen hebben we de ruimte dan ook maar benut voor twee afvalbakken. Gelukkig nog wel plaats voor een lade want 1 la is toch echt te weinig.

Ik zal snel eens foto's zoeken van hoe het helemaal in het begin was toen de keuken nog wit was. Ben zelf ook wel benieuwd naar de metamorfose door de jaren heen.

Hier toch even snel een blik, voor de nieuwsgierigen onder ons, hoe de keuken was voordat het nieuwe blad erop ging. Sorry voor alle rommel, niet aan gedacht om het op te ruimen. Was wel blij dat ik er nog aan had gedacht om een foto te maken. hahaha.
Keuken met oude keukenblad. Hier is de vaatwasser al op de definitieve plaats gezet.

Hoekkeuken gerealiseerd. Met ruimte voor afvalbakken voor gescheiden afval. Op het blad het nieuwe espressomachine (Het Senseo koffie-apparaat verdwijnt  binnekort.)

met inbouw kookplaat
Nu is het nog wachten op de eiken plank voor de bar. Ook meteen een smalle eiken plank besteld voor achter de bank. Daar wil ik een hele smalle sidetable/plank achter maken. Gezien bij het Hoogehuys in Kessenich

Verder gaan we ons nog orienteren op wat we op de muren in de woonkamer willen. Kalkverf, krijtwerf of het mooie behang van Nancy (madammikmak)
Dan moeten we de vloer in de badkamer nog afwerken...
En in het voorjaar gaan we aan de slag met de overkapping in de achtertuin.
Jullie zien wel, we zijn met veel dingen tegelijk bezig. We moeten het maar 1 voor 1 aanpakken.
Maar ondertussen ideetjes opdoen kan nooit kwaad, toch?

Vandeweek trouwens ook nog naar de plastisch chirurg geweest. Ik was in november geopereerd aan mijn pink. Daar was een ganglion weggesneden welke was ontstaan door de artrose. Zie een vorige post waarin ik jullie vertelde dat ik bijna flauw was gevallen toen ik het verband eraf haalde. Ik kan daar nu wel om lachen maar toen écht niet....
Nu was 3 weken na de operatie het ganglion alweer terug aan het komen. Een week later heb ik deze door de huisarts door laten prikken. Vlak daarna vulde de holte zich weer met vocht en toen stootte ik deze kapot. En toen was ik er klaar mee. Heb dus een afspraak gemaakt bij de plastisch chirurg.
Daar ben ik dus afgelopen week geweest. En er is wederom een afspraak gemaakt voor operatie op 6 februari. Ik weet dat het niet zonder risico is en dat het weer terug kan komen, maar dit is ook niks.
Kleine tegenvaller dus. Verder zijn mijn aangemeten steunzolen ook nog steeds niet goed. Ik heb inmiddels weer veel pijn onder mn voeten, dus ook daar moet ik weer voor terug.
Ik ben inmiddels al ruim een jaar 50% in de ziektewet.Dus komt deze week een arbeidsconsulent op mijn werk. Wel spannend wat me te wachten staat.
Volgende week heb ik een terugkomdag met mijn revalidatie-groep. Ik verheug me erop om iedereen weer terug te zien en te horen hoe het iedereen vergaan is sinds ons pittige revalidatieprogramma in augustus en september.

Ondertussen zie ik dat het nogal een lang verhaal is geworden.
Ik ga mijn wijntje opdrinken en dan is het tijd om naar bed te gaan. Morgen is het weer een werkdag voor mij.

Fijne avond nog.
Liefs,
Sanny




10 opmerkingen:

  1. Het nieuwe blad in de keuken is wel heel mooi hoor, het ziet er meteen heel anders uit. Hier is de ervaring ook dat het nooit helemaal van een leien dakje gaat, bijna altijd zit er wel iets tegen.

    Sterkte met je pink, vervelend dat het telkens terugkomt. Nu maar hopen dat je er na de operatie in februari écht vanaf bent.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook voor jou een mooi en goed 2014 toegewenst, Sanny!
    Mooie foto's uit de zomer, ben ik ook helemaal gek op en komt ook regelmatig op mijn blog voorbij.
    Mijn hosta komt al weer boven en mijn lavendel bloeit. Staat in een paar posten terug.
    Jullie zijn erg druk bezig. Maar zoals het het er nu uit ziet knapt de keuken een heel stuk op.
    Je hebt tegenwoordig heel wat afvalemmers nodig voor het scheiden. Maar ik denk dat het goed is. Ik heb maar een klein keukentje en dan staan ze wel eens in de weg.
    Ik wens je veel beterschap voor je vinger!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn inderdaad druk zeg maar wel leuk die klusjes.....jammer dat het tegenzit met de keuken maar wat ik zie ziet er al mooi uit.....
    Ik heb ook al verschillende handoperaties gehad bij de plastisch handchirurg maar ook hier komt het steeds terug.......ik hoop dat de operatie zal slagen en je er straks geen last meer van hebt...
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om klusjes te doen en vooral de keuken, het is erg mooi geworden,
    Vervelend dat je pink een terugkerend kwaaltje is.
    Mooie foto´s ook van de tuin en de bloemen, fijn dat we nu bij jou kunnen meegenieten, we inspireren elkaar, zo leuk.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor jou nog de beste wensen voor 2014. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van al jullie plannen. Heb je mijn reactie over het behang gelezen? Heb het bij je vorige post geplaatst.
    Veel succes met je pink. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden hoor de keuken, het is nu veel rustiger om te zien.
    Vervelend zeg die pink, sterkte met de operatie!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sanny, je keuken is wel héél mooi geworden, ik zie dat je net als ik van lekkere koffie kan
    genieten 's morgens….héérlijk en makelijk hé zo'n toestel… :-) ja bij ons is het ook zo met dat
    sorteren van afval, mijn man heeft allerlei emmers in de garage geplaatst,net een klein containerpark…:-)
    Succes met je operatie !
    Lieve groeten
    Fijne dag Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sanny, je keuken is wel héél mooi geworden, ik zie dat je net als ik van lekkere koffie kan
    genieten 's morgens….héérlijk en makelijk hé zo'n toestel… :-) ja bij ons is het ook zo met dat
    sorteren van afval, mijn man heeft allerlei emmers in de garage geplaatst,net een klein containerpark…:-)
    Succes met je operatie !
    Lieve groeten
    Fijne dag Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor je berichtje op mijn Blog !
    Je keuken is mooi opgeknapt hoor ziet er goed uit en dat tussen Kerst en Oud en Nieuw :-))
    Wat naar met je pink ik wens je alle goeds toe met je Operatie in het vooruitzicht en Sterkte.

    groetjes Johanna (Elfies Home )
    http://myfinestcountryhome.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Sanny, leuk dat je hebt gereageerd op mijn blog. Jij hebt zelf ook een mooie blog. En een prachtige keuken zeg. Ik ga jou ook volgen hoor.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen