zaterdag 11 januari 2014

bloemetje

Zo, even zitten. Net mijn ramen aan de binnen en buitenzijde gewassen. Was een hele klus maar ik heb eer van mijn werk. Ik kan weer naar buiten kijken. Nu de handjes rust geven want daar heb ik nu wel last van.
Gisteren heb ik mezelf verwend met wat bolletjes en bloesemtakken.  Ik had op het blog van Eefie (What's in a day) zulke mooie bolletjes met mos gezien dat ik dat idee lekker gepikt hebt onder het mom van Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Haha. Soms heb je even inspiratie nodig en dat is dus het fijne van bloggen. Ik doe er zoveel leuke ideeën op en wordt dan zelf ook weer creatief.
 
 
 

Donderdag een heftig gesprek op m'n werk gehad. Door mijn ziekte kan ik waarschijnlijk mijn huidige funktie niet uit blijven oefenen en zal er binnen de organisatie naar een passende andere funktie gezocht gaan worden. Dat viel even tegen en ging gepaard met verdriet. Nu moet ik leren loslaten en accepteren en toen ik thuis kwam was het wel iets gemakkelijker om afstand te nemen.
Daarom dus de bloemetjes.

En toen ik toch aan het fotograferen was heb ik ook meteen de Amarylis maar op de foto gezet die ik met mijn verjaardag in december had gekregen. Zelf ben ik totaal niet van rood dus de bloem staat ergens in een  hoekje op de vensterbank (weggooien vind ik dan weer zonde). Op de foto's ziet ie er best wel mooi uit vind ik zelf.

En toen kwam ik erachter dat ik jullie de spoorweglantaarn nog niet had laten zien. Deze lantaarn heeft mijn moeder ooit nog gekocht. Toen zij overleed heb ik 'm meegenomen.
De lantaarn heeft een binnenwerk waardoor er een groen en rood glaasje voor het kaarsje gedraaid kan worden door het handvat te verdraaien. Zo werden vroeger waarschijnlijk machinisten gewaarschuwd.
Het binnenwerkje waarin het potje voor de lampenolie met de pit zat heb ik eruit gehaald en nu brand ik er iedere avond een kaarsje in.

En ook heb ik jullie het klosje nog niet laten zien dat ik ergens bij ons in de schuur vond. Deze heeft aan oude stoelen gezeten als knop en die stoelen hebben we jaren geleden al opgestookt in onze kachel. Dat was voor de tijd dat ik die klosjes zo leuk vond. Maar blijkbaar is er ergens een klosje vanaf gebroken en die vond ik dus. Mooi in een schaaltje erbij gelegd. Vond t wel grappig staan en zeker vanwege het verhaal erbij.
En nu ga ik heerlijk genieten van mijn favoriete woontijdschrift dat ik gisteren gekocht heb (terwijl ik nog heel veel tijdschriften heb liggen om te lezen...).

Ik wens jullie allemaal nog een heel fijn en warm weekend! (Hier regent het inmiddels....)


11 opmerkingen:

  1. Hoi Sanny, het lijkt wel of ik naar mijn eigen bolletjes kijk, ik heb er gisteren een post over gemaakt. Mooi toch al dat groen.
    Wat vervelend van je baan, hopelijk lost heet allemaal goed op.
    Je lantaarn is prachtig.

    Voor jou ook een mooi weekend.
    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke ideeën zien we bij elkaar he?!!
    Dat voorjaarstakken had je verdiend.....is ook niet niks zeg......
    Ik knip de bloemen altijd van de amarylisbol af hihi.....hou niet van de bloem.....althans ik vind een kale knol mooier ;-)
    Wat een mooie spoorweglantaarn zeg en bijzonder dat hij van je mam was......extra mooi....
    Dat klosje staat leuk zo in het schaaltje :-)
    Ik heb hem gisteren doorgebladerd maar echt lezen doe ik pas als ik weer wat rust in mijn kont heb haha.......
    Fijn weekend Sanny.....
    Liefs,Hanny.......

    Ondertussen de zon.....heerlijk :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk van je dat je even vermeld van wie je een ideetje hebt "gepikt" !!
    dat vind ik soms lastig in blogland... waar ligt de grens van ispiratie opdoen of gewoon klakkeloos kopieëren van elkaar.... maar door dan gewoon even je "bron" te vermelden los je het heel netjes op! Dát zouden meer mensen moeten doen ;-)

    het ziet er weer heel gezellig uit allemaal!

    Fijn weekend...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och Sanny, wat een teleurstelling dat je je werk niet meer zult kunnen doen. Ik neem wel aan dat er sámen met jou naar een passende functie gezocht gaat worden.. En wie weet ben je over een tijdje gewoon blij met je nieuwe rol waarin je ziekte je minder belemmert.
    Ik snap helemaal dat jij als troost het voorjaar in huis haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sanny,
    Wat vervelend dat je je werk niet meer kunt doen en naar een andere functie moet uitkijken. Ik hoop dat dat naar tevredenheid gaat.
    Je hebt mooie bolletjes gepoot, ik word er vrolijk van!
    En je lantaarn vind ik heel leuk, ook mooi dat er een verhaal bijzit.
    Ik wens je heel veel sterkte!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie bij iedereen de bolletje voorbijkomen. Mooi staan ze hoor. Ik hoop dat je een leuke functie krijgt, je zult zien dat het best mee zal vallen. En al helemaal als je daardoor minder belast wordt en daardoor meer energie zult krijgen. Alhoewel ik ook heel goed begrijp dat het slikken was voor jou. Heel veel sterkte en succes! Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een naar bericht van je baan, ik hoop dat je een mooie andere functie krijgt.
    Gezellig hoor die bolletjes.
    Fijn weekend, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vervelend van je baan, daar heb je dan flink de balen in he, ik hoop dat je een leuke andere functie krijgt!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een naar bericht over je baan, ik hoop voor jou dat je snel een andere leuke functie krijgt. Leuk, die voorjaarsbolletjes. Staat altijd zo vrolijk. Fijne zondag nog.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Komt wel goed schatje :). Gelijk dat je jezelf eens lekker verwend, dat moet gewoon zo af en toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. leuk zijn de bolletjes hé je hebt er wel lang plezier van !
    Wat vervelend van je baan en sterkte met het vinden van een andere functie !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen