woensdag 2 oktober 2013

Dadeltak en herfsttafereeltjes

Vorige week zag ik op een woonblog dat ik volg een mooie foto van een hersttafereel. Prachtig, simpel. Dat ga ik ook doen, dacht ik toen.
Even een potje opgescharreld, dennenappeltjes erbij en voila, mijn herfsttafereeltje buiten op de tafel was klaar. Toen nog een mand met dennenappels op de grote tafel buiten neergezet en ook dat was een mooi gezicht.
En gisteren ging ik naar de bloemist. Daar kwam ik al vanaf begin september wekelijks om te kijken of er al dadeltakken waren. En zucht, jawel hoor, gisteren waren ze er eindelijk.
Ik heb een pracht exemplaar uitgezocht. Die ligt nu op een houten schaaltje te pronken in de woonkamer. Ik moet er nog een beter plekje voor uitkiezen of anders een grotere schaal. Maar ik ben er wel superblij mee!!
Binnenkort staat een bezoekje aan een winkel in het dorp op het programma om een schaal te kopen die ik met tegellijm kan gaan besmeren. Hier komt dan de dadeltak in te liggen.
En ook maar meteen weer iets gekocht voor op de kachel. Mooie zaden. Geen idee hoe ze heten, maar ik vond 't wel mooi staan.
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten