zondag 15 november 2015

Na de radiostilte, Hoogehuys & Hoeve Hofackers

Ook hier is het (te) lang stil geweest. Dat had alles te maken met geen inspiratie gecombineerd met mijn gezondheid.  Ik heb zelfs overwogen om mijn blog op te heffen.
Toch heb ik niet helemaal stil  gezeten en heb ook al jullie posts gelezen. Niet veel gereageerd, dat dan weer wel.
Omdat ik vorige week en vandaag lekker aan 't woonwinkelen, lees kerstsfeer-inspiratie opdoen, ben geweest, wil ik jullie dit niet onthouden.

Vorige week zijn we (mijn buurvrouw, haar zus en diens dochter) op zondag naar het kerst-open-weekend geweest bij mijn favoriete woonwinkel 't Hoogehuys in Kessenich. Ze zijn nog 3 weekenden speciaal hiervoor open waarbij ook het woonhuis te bezichtigen is evenals de twee winkelpanden, op loopafstand van elkaar. Een echte aanrader! Klik hier voor de website
Buiten de heerlijke sfeer heb ik veel inspiratie opgedaan. Ik heb hier een grote haak van Hoffz gekocht voor in het toilet, een heerlijk geurend stuk zeep aan een stoer koord, twee geite-hoorntjes en 2x3 prachtige kerstballen.

De Hoffz-haak en zeep mooi in het toilet

Inmiddels al een beetje geknutseld zelf. Op de markt wat groen gehaald (kosten 10,- voor een hele grote bos).

De kerstballen heb ik er maar al wel in gedaan omdat dat niet meer zo goed zal gaan als de toefjes zijn ingedroogd. Beetje vroeg, de Sint is net vandaag in 't land, maar ik kon me echt niet meer inhouden hoor. Had zoveel inspiratie. Sorrysorrysorry. Twee mooie grote toeven gemaakt met kerstballen en 1 iets kleinere zonder.
De rest van de kerstaankopen toch maar even boven gezet tot na 5 december.

Bij de A een doosje met met bellen gekocht en een kralensnoer dat ik al eerder had zien liggen.

Beetje latex erover en afvegen ...

De belletjes aan stoer touw geregen.... En voila ...

Hangt nu mooi te wezen in de hal :)


Vandaag met mijn hubby in de auto naar Baarlo gereden voor het sfeer-weekend bij nog een favoriet: Hoeve Hofackers. Klik hier voor de website
Natuurlijk heerlijk rondgekeken en sfeer geproefd. En niet alleen sfeer. Er waren ook nog eens heerlijke hapje overal in de winkel te vinden en je kon er ook nog wijn proeven. Alhoewel we dat gezien het vroege tijdstip nog maar niet gedaan hebben. Voor wie geïnteresseerd is: morgen is de laatste dag van deze speciale sfeer-openstelling.
Ik heb hier een klein bubbel winddicht van Hoffz bijgekocht. De middelmaat had ik al. Ook 2 kleine haken van Hoffz voor in de badkamer, 2 proefpotjes kalkverf van Carte Colori voor mijn knutselprojecten en een blik krijtverf in de kleur pewter van painting the past. Ik ga namelijk de grenen kast in woonkamer schilderen.  EN als klap op de vuurpijl mocht ik van mijn hubby een mooie oude baluster meenemen, alvast voor m'n verjaardag. Lief he.


In de volgende post zal ik jullie laten zien waar ik me de afgelopen tijd zoal mee bezig heb gehouden.
Voor nu wens ik iedereen nog een heel fijn weekend.
Hier branden we de kaarsjes voor alle slachtoffers en hun nabestaanden van de vreselijke aanslag in Parijs. 
PS  Ik zit sinds kort ook op Instagram. De volgersknop heb ik inmiddels ook hier geinstalleerd.

Lieve groetjes,
Sanny

6 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Sanny, altijd leuk om mooie woonwinkels te bezoeken, vooral nu in deze tijd. Je komt dan altijd met een hoofd vol inspiratie thuis. Leuk wat je hebt gemaakt!
    Fijne zondag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat was het prachtig in het Hoogehuys en hoeve Hofackers hé....ik heb ook mijn ogen uitgekeken.
    Ik heb ook veel foto's gemaakt voor de inspiratie ;))
    Je hebt prachtige toefjes gemaakt!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige sfeer foto's laat je zien en ik vindt je toefjes ook erg leuk en heb er ook al een paar gemaakt.

    Ik heb er ook met afschuw en een knoop in de maag naar de toestand in Frankrijk gekeken.

    Fijne dag!
    Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Leuk dat je weer doet bloggen,hele leuke foto's en mooie aankopen heb je gedaan en gemaakt. Had je nog willen mailen maar ben alle mail en adressen kwijt geraakt nadat mijn ipad ineens gek ging doen :-(.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt een tijd niet geblogt maar wauw de schade ingehaald wat een geweldig blogverhaal zo'n leuke en inspirerende sfeerfoto's en wat een pracht van een toefjes heb je gemaakt.
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen