vrijdag 13 juni 2014

Blogger app, kringloopvondsten en afdak

Zojuist de app van blogger op mijn iPhone gezet. Eens kijken of dat werkt. 

Ons afdak is bijna klaar. De spotjes in het plafond zijn al aangesloten. Alleen de platen om het mooi af te werken moeten er nog in en geschilderd worden. Ook moet er nog een andere en langere kachelpijp geïnstalleerd. Hopelijk wordt er t komende weekend weer iets aan gedaan. M'n mannetje is namelijk ook nog druk bezig met z'n afstudeeronderzoek. 
Hier alvast een indruk van het afdak. De rest volgt als alles klaar is. 

Ook hier is er gisteren 1 geslaagd. Mijn jongste zoon heeft zijn havo diploma gehaald. Helemaal trots op hem natuurlijk. Als traditie hebben we hem savonds mee uit eten genomen naar een restaurant van zijn keuze. Het was heel gezellig. 
Smiddags was ik nog even op kringloopjacht geweest. Ik heb wat mooie dingetjes gescoord. 
2 vaasjes, 2 houten bordjes en een soort houten kruik. 
De vaasjes en de kruik zijn meteen vandaag met muurvuller bewerkt. De schaaltjes staan in een emmer met ammoniak te wachten tot alle troep eraf is en ze hopelijk mooi gebleekt worden. Resultaten zien jullie in mijn volgende post. 

O ja, de app werkt wel fijn en veel sneller voor t plaatsen van foto's. Want ik maak meestal met mijn iPhone foto's. 

Fijn weekend allemaal!!

11 opmerkingen:

  1. Heb de app nu ook maar geïnstalleerd. Wist namelijk niet eens dat er een app voor Blogger was, maar wel handig. Bedankt voor de tip! :)

    Je afdak is nu al mooi, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik vind je 'kapstok' met die plank erop ook echt heel gaaf! Oogt zo mooi doorleefd. En ook je kacheltje zo verroest. Prachtig!!

    Ben benieuwd naar je bewerkingen met je vondsten.

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van de app wist ik niet, een goede tip van je. Wat een mooi afdak, een ideaal plekje om droog en in de schaduw te zitten. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is.

    Met de mooie spullen van de kringloop kun je het extra mooi aankleden. Ik ben ook benieuwd wat het gaat worden na muurvuller en ammoniak.

    Een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet ik toch helemaal je zoon te feliciteren, ik kom er speciaal voor terug!! Wat een goede prestatie!!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met je zoon en je hebt weer dingen gevonden die je een makeover kunt geven, is altijd zo leuk om te doen he?
    Fijn weekend!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sanny, eerst en vooral gefeliciteerd voor je zoon met het slagen voor zijn examens!!
    Ik kan je ook al vertellen dat jullie héél veel fijne uurtjes zullen doorbrengen onder jullie afdak,
    dat kan ik beamen...haha..... je kringloopspullen....Sanny wat moet dat nu lukken heb bijna precies hetzelfde schaaltje het randje is net hetzelfde alleen de tekening binnenin wijk wat af ...
    heb ik ook kaal gezet en heb het dan ingewreven met loogbeits verouderingsbeits een testflesje van Esatto, ik ben helemaal weg van die mooi houten spullen die kaal gezet worden ga straks ook weer doordoen, ik heb het in de afbijt gezet (action) laat het een beetje inwerken (10min ongev) en dan met een stalen borstel wrijven (tip van Monica) dat gaat super en héél snel, ik doe wel een maskertje voor mijn mond ... heb al héél wat houten spullen staan hoor....amai ben nu daaraan verslaafd...hihi......overal kijk ik daar nu naar uit maar niet altijd makelijk te vinden! Ik maak er nog
    een post over en dan wordt het vakantie, wel lezen en reageren maar geen posten meer !!
    héél fijn weekend voor jouw
    geniet ervan
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd Sanny met je zoon. Zulke resultaten mogen natuurlijk altijd gevierd worden. En wat heerlijk dat de overkapping in je tuin bijna klaar is. Dat wordt genieten, wij genieten er ook bijna dagelijks van!

    Liefs Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd! ben nu al benieuwd naar je volgende foto's met het eindresultaat. Fijne week, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met je zoon! Je overkapping is mooi hoor, daar zal vast veel gebruik van gemaakt gaan worden deze zomer. Leuke spullen heb je weer gevonden om een make over te geven, succes.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Eerst en vooral , proficiat voor je zoon, altijd een opluchting als de resultaten goed zijn .
    Ik ben ook benieuwd naar je overkapping , het lijkt mij bijna klaar.
    Dat moet heerlijk zijn om daar s avonds te zitten bij zwoele zomerdagen .
    Nog een fijne avond , jilly van Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb me gelijk aangemeld als volger.
    Groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige overkapping wat zou je daar van gaan genieten , natuurlijk van harte gefeliciteerd voor je zoon .... en dan die prachtige vondsten altijd zo leuk om daar weer een andere draai aan te geven .... geniet er lekker van ben benieuwd hoe alles geworden is ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen